Natulatte

100% Feel good branding

De eerste 100% plantaardige melkvervanger voor in de koffieautomaat

Natulatte is een innovatieve en duurzame food startup en biedt als eerste bedrijf ter wereld een plantaardig alternatief voor de koemelkpoeder die wordt gebruikt in professionele koffiemachines op de werkvloer.

Om de wereld beter te kunnen achterlaten dan we hem gevonden hebben, richtte Astrid van Santen Natulatte op met de missie: vrijheid & geluk voor mens en dier. 

Een goed verhaal

Een paar dagen in de natuur zonder apparaat, pen en papier. Alleen met water en jezelf. Ik deed het een paar jaar geleden en besefte hoe mooi de natuur is. En hoe alles wat leeft met elkaar verbonden is. Waarom maken we onderscheid tussen dieren? Waarom vinden we huisdieren leuk en zijn er andere dieren, die we alleen als consumptie-artikel zien?

Om een verschil te maken, ben ik Natulatte begonnen. Het idee ontstond toen ik weer eens koffie aan het drinken was op kantoor, en besefte dat ook de koffiecorner niet alleen saai, maar ook niet diervrij is. Tijd voor meer inspiratie!

Met Natulatte is er een plantaardige creamer in alle koffiecorners als beter, gezonder en duurzamer alternatief. 

Een merk waar de vrolijkheid vanaf spat

We hielpen Natulatte met het bepalen van de juiste merkstrategie en positionering. Het gekozen thema ‘A shot of joy in your coffee’ werd het uitgangspunt van alle communicatie.

Tegen bestaande conventies in is een (verpakkings)design ontworpen dat een en al vrolijkheid uitstraalt. De beeldtaal in communicatie is met kleurrijke bloempatronen en een eigenzinnige typografie speels en uitdagend. Daar voelt iedereen zich 100% goed bij …

NATUUR
ZON
VREUGDE
WATER
AARDE
Natulatte is 100% plantaardig en lactosevrij en staat voor sustainable, joy en better. Zo wordt elke plek waar je koffie drinkt, een plek waar vrijheid en geluk begint!
Resultaten (besparingen binnen een jaar)

14.571.154

liter water

52.758

Kg CO2

231.379

m2 land

VEEL

dierenleed

|

|

|