FAAY

Duurzame boodschap
met 360° campagne

We kunnen niet eeuwig bescheiden blijven

Cees Faay, de geestelijk vader van de Faay-panelen was zijn tijd ver vooruit. Toen hij 50 jaar geleden een nieuw wandsysteem bedacht was er nog niemand bezig met duurzaamheid en circulairiteit. Laat staan dat iemand de betekenis van ‘biobased’ kende. Hij was overtuigd van prefab bouwmethoden en natuurlijke grondstoffen. 50 Jaar later staan klimaatverandering, lokaliteit en hoge energie­prijzen bovenaan de agenda’s en Faay is relevanter dan ooit. Samen hebben we een missie: zo veel mogelijk bouwers en gebruikers laten profiteren van de meest duurzame wand van Nederland.

Vlas als hernieuwbare grondstof Hoge CO2-opslag
Lokale teelt en productie Minder transport en CO2-uitstoot
Prefab wanden
Herbruikbaar
Minder transport, arbeid en afval
Terugname garantie
Restproducten verwerkt in nieuwe bouwproducten
Een heldere belofte met ijzersterke bewijsvoering

Wat je beloofd moet je ook kunnen waarmaken. Dat geldt zeker voor sterke merken. De bouw is een sector waarbij de bewijsvoering vaak nog lastiger is te onderbouwen. 

Regelgeving, keurmerken en certificaten. Aan alles moet worden voldaan om mee te tellen als A-merk leverancier in de bouw. De laatste jaren hebben er op het gebied van duurzaamheid veel aanvullingen en veranderingen plaatsgevonden.

Toen Faay haar productiewijze en wandelementen recent opnieuw liet keuren op het gebied van duurzaamheid en circulariteit waren de resultaten verrassend positief.

Tijd dus om hier – zonder valse bescheidenheid – de markt over te informeren.

We ontwikkelden een concept voor de campagne en een complete (inbound)communicatiestrategie.

Een goede online zichtbaarheid en vindbaarheid waren cruciaal. Door middel van een inbound strategie werden de juiste doelgroepen bereikt.
Resultaten

10%

groei in social media volgers

17.000

impressies 350 interacties

10,9%

conversie op e-mail activatie

1540

unieke bezoekers landinspagina (binnen 3 weken)
De inzet van traditionele middelen zorgt voor een effectieve 360˚-campagne
De campagne creëerde veel ‘rumor around de brand’ in het landschap van de vakmedia

|

|

|