Verhoog het effect van retailmedia met creatieve impact

Supermarkten als Albert Heijn, Jumbo en Plus bieden de afgelopen jaren steeds meer mogelijkheden om te adverteren binnen de retailomgeving. Retailmedia wordt hiermee een steeds belangrijker instrument om de shopper te beïnvloeden in hun klantreis. Retailers bieden merken de mogelijkheid hun content te delen via e-commerce websites, apps en natuurlijk de fysieke winkels. De mogelijkheden worden hierbij ook diverser: online banners, gesponsorde content, gedrukte POS-materialen, in-store displays en digital out of home schermen (video).

Versterk je (retail-)mediastrategie met creatieve impact

Creatieve content vormt de ziel van retailmedia. Creatieve impact noemen we dit bij NOVAD. Het gaat niet alleen om het tonen van producten; het draait om het vertellen van een verhaal, het opwekken van emoties en het creëren van een blijvende indruk. NOVAD begrijpt dat creatieve content de sleutel is tot een succesvolle integratie van retailmedia in jouw marketingstrategie.

Praktische voorbeelden creatieve impact in retailmedia:

  1. Onderscheidende merkidentiteit:
    Eigen branding binnen een de webshop van de retailer zorgt voor herkenning en betere conversie.

  2. Emotionele connectie:
    Het vertellen van een verhaal via korte video’s kan een diepere emotionele band met het merk creëren.

  3. Visuele impact:
    Opvallende productafbeeldingen of interactieve visuals op de website vergroten de visuele impact en merkherkenning.

  4. Strategische planning:
    Door de socialmedia-strategie af te stemmen op retailmedia voor een productlancering kun je teasers op sociale media inzetten, gevolgd door een onthulling via retailmedia.

  5. Storytelling:
    Door met video een kijkje achter de schermen te geven krijgt de consument inzicht in het productieproces en versterkt het verhaal achter het merk.

  6. Multimediale aanpak:
    Retailmedia vormt een belangrijke schakel in een 360-graden strategie waarbij je consumenten in alle fases van de klantreis wil bereiken.

  7. Meetbare resultaten: Meetbare resultaten worden behaald door analyses van betrokkenheid op sociale media, de retailmedia-kanalen, en uiteindelijk verkoopcijfers.

Bij NOVAD staan we klaar om jouw mediastrategie te versterken met creatieve impact voor retailmedia. Hierbij zorgen we naast de creatie ook voor een vlekkeloze productie. Samen tillen we jouw merk naar nieuwe hoogten, voor optimale zichtbaarheid bij de shopper.