Virtueel POS-materiaal op locatie

By 11 oktober 2018 AR

Wij brengen nieuwe mogelijkheden in de praktijk: bekijk virtueel POS-materiaal op locatie

We zijn er al tien jaar bedreven in, en gaan er steeds verder mee: AR, augmented reality. Hiermee kun je digitale content als overlay aan de werkelijkheid toevoegen. Ons nieuwste wapenfeit is een proof of concept waarmee je een virtuele display op locatie kunt bekijken.

Met de proof of concept kunnen we onze ontwerpen met behulp van een iPhone of iPad virtueel laten zien in de echte ruimte. Het filmpje toont een voorbeeld van een display die op ware grootte vanaf alle kanten op locatie te bekijken is. Nu nog via je iPhone, maar we wachten op de ideale slimme bril die dit naadloos doet! Behalve een statisch object zijn ook animatie en interactie toe te voegen.

Ons AR-concept laat zien hoe praktisch deze techniek toepasbaar is bij activatie­campagnes. De voordelen zijn tweeledig.
Enerzijds helpt het ons in het ontwerpproces. We gebruiken al langer 3D-visuals om onze ideeën te presenteren, maar op deze manier kunnen opdrachtgevers onze ontwerpen ook op ware grootte beoordelen zónder dat er een fysiek model gemaakt hoeft te worden.

Anderzijds is het voor opdrachtgevers een handig salesmiddel om de impact van bijvoorbeeld een display te laten zien of de juiste plek in de winkel te bepalen. Zo wordt uiteindelijk een echte display geen goedbedoelde sta-in-de-weg, maar krijg je het optimale resultaat op de winkelvloer.

Met 3D-technieken en AR werken we al geruime tijd. De complete productlijn van Grand’Italia komt bijvoorbeeld op die manier in 3D tot stand, met fotorealistische packshots als resultaat. En ook POS-materialen presenteren we vaak in 3D.

Joost Spek, onze creative director, is de ontwikkelaar van de nieuwe AR-demo. “Tot nu toe hebben we augmented reality nog niet echt grootschalig in de praktijk toegepast. Maar omdat Apple en Google deze techniek nu native ondersteunen, verwacht ik de komende tijd een enorme groei in toepassingen. De benodigde 3D-content maken we in huis, op basis van onze designs of die van bijvoorbeeld een packagingdesign-bureau. Voor de onderliggende techniek maken we gebruik van de API’s van Apple of Google. Wij hebben het hele proces nu al op orde, dus een grootschalige uitrol in de praktijk zal niet lang op zich laten wachten.”

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden om uw merk sterker te maken? Of heeft u binnenkort een nieuwe introductie die wel een extra boost kan gebruiken? Wij komen graag eens langs om te laten zien wat we in huis hebben. Daar word je altijd sterker van.

Bel onsStuur een e-mailKom eens langs